Higiena jamy ustnej u psa i kota

Zwierzęta, tak samo jak ludzie, mogą mieć problemy z uzębieniem i dziąsłami. Brak odpowiedniej higieny jamy ustnej powoduje odkładanie się kamienia nazębnego, co w dłuższej perspektywie może doprowadzić do poważnych chorób przyzębia. Czworonożni przyjaciele nie wezmą jednak szczoteczki i pasty i nie zadbają samodzielnie o swoje zęby. Dowiedz się, jakie preparaty warto zastosować, by nie doprowadzić do poważnych problemów oraz kiedy psu lub kotu brzydko pachnie z pyska.

Zaczerwienione dziąsła, ślinienie się, brzydki zapach z pyszczka kota lub psa…

Zwierzęta mogą mieć najróżniejsze problemy z uzębieniem. Symptomy mogą wskazywać na obecność ciała obcego w jamie ustnej, przewlekłe zapalenie dziąseł, ułamany lub zakażony ząb czy inne poważne choroby przyzębia, które mogą prowadzić nawet do problemów z gryzieniem pokarmu. Zbierająca się płytka nazębna może spowodować nie tylko powstanie kamienia, ale przyczynić się do powstawania groźnych chorób.

Najłatwiejszym sposobem dbania o higienę jamy ustnej zwierząt jest stosowanie odpowiedniej, suchej karmy. Podczas gryzienia granulek, płytka nazębna jest mechanicznie ścierana, dzięki czemu zęby są zdrowsze. W przypadku psów największą skutecznością cechuje się mycie dedykowaną szczoteczką i pastą.  Pomocne będą także różnego rodzaju gryzaki czy sznury do zabawy. Niestety takie rozwiązanie nie sprawdzi się u czworonogów, które już borykają się z problemami z uzębieniem lub mają w nim braki. Mokra karma dostarczy wprawdzie składników odżywczych do organizmu, ale nie wpłynie na stan jamy ustnej. Jak więc najlepiej poradzić sobie z takimi problemami jak chociażby nieprzyjemny zapach z pyska psa lub kota?

Proszek do czyszczenia zębów dla kota i psa

Preparat Healthy Teeth od DrPetCare to najlepsze rozwiązanie przy dbaniu o higienę jamy ustnej zwierząt. Jest łatwy do podania – wystarczy dodać go do pokarmu. Preparat do czyszczenia zębów dla kota i psa działa niczym szczoteczka. Dokładnie usuwa płytkę nazębną zarówno mechanicznie, ścierając ją podczas przeżuwania, jak i chemicznie – rozpuszczając ją. Dodatkowo zapobiega jej ponownemu odkładaniu oraz tworzeniu się kamienia. Ogranicza także brzydki zapach z pyska psa lub kota.

Healthy Teeth od DrPetCare to całkowicie naturalny produkt, którego skład bazuje na sproszkowanych algach brunatnych. Witaminy dla kota i psa odtruwają organizm zwierzęcia z metali ciężkich, regenerują układ nerwowy i regulują procesy trawienne. Wspierają również rozwój elementów aparatu ruchu oraz leczenie schorzeń alergicznych. Preparaty do czyszczenia zębów kota i psa pozytywnie wpływają na pracę tarczycy, a to dzięki zawartości jodu. To również dobry sposób na poprawę kondycji, kolorytu i zapachu sierści i skóry pupila. Proszek nadaje się do codziennego stosowania. Dla kota oraz małych i średnich ras psów wystarczy jedna, płaska miarka. Przy większych zwierzętach zastosuj dwie miarki.

Codzienna higiena jamy ustnej zapobiegnie gromadzeniu się płytki nazębnej oraz zneutralizuje bakterie. Warto jednak pamiętać, że nie zastąpią one całkowicie odwiedzin u stomatologa weterynaryjnego. Nie wolno lekceważyć takich objawów jak brzydki zapach z pyska kota lub psa, ślinienie się czy widoczne złogi kamienia nazębnego, ponieważ mogą być one symptomem poważnych chorób, nawet nowotworowych.