Jaka karma dla psa z chorą wątrobą?

Dieta odgrywa ogromną rolę w kondycji zdrowotnej czworonoga. Wielokrotnie zdarza się, że niewłaściwe odżywianie może prowadzić do poważnych konsekwencji u Twojego pupila. Jeśli Twój pies ma zdiagnozowane schorzenia wątroby, zapewnij mu dostęp do specjalistycznej karmy. Odpowiednio dobrane proporcje tłuszczu, węglowodanów, składników mineralnych i błonnika zapobiegną zaognieniu się choroby, a nawet złagodzą jej objawy.

Choroby wątroby u psów

Wątroba odgrywa kluczową rolę w procesach trawiennych i magazynowaniu produktów przemiany materii. Ponadto jej praca jest niezbędna do oczyszczenia organizmów z toksyn. Oznacza to, że wszelkie problemy z tym narządem mogą znacznie osłabić Twojego pupila, wywołać u niego ból, apatię, a nawet skończyć się zgonem zwierzęcia. Jeśli zatem zaobserwowałeś, że Twój pies ma biegunkę, wymiotuje i jest ospały, nie ignoruj tych sygnałów. Wśród charakterystycznych objawów chorób związanych z wątrobą wyróżnia się również bolesny, obrzęknięty brzuch, krwawienie z dziąseł lub zażółcenie białek oczu. Jeśli jeden z nich wystąpił u Twojego pupila, koniecznie udaj się do weterynarza, który postawi diagnozę i zaleci, jaka karma dla psa z chorą wątrobą będzie najlepsza. Niewykluczone, że Twój czworonożny przyjaciel cierpli na chorobę Rubartha, czyli zakaźne zapalenie wątroby (istnieje szczepionka przeciw temu nieuleczalnemu schorzeniu) lub boryka się z leptospirozą. Jeśli objawy pojawiły się nagle i są wyjątkowo silne, możliwe, że Twój pupil choruje na ostre zapalenie wątroby. Nie ignoruj również sytuacji, gdy biegunki i wymioty występują często, ale w słabym stopniu. Tak bywa bowiem podczas przewlekłego zapalenia wątroby, które często umyka uwadze właścicieli. Niepodjęte leczenie i nieprowadzona do jadłospisu karma dla psów z chorą wątrobą może wywołać marskość tego narządu.

Jaka powinna być karma dla psa z chorą wątrobą?

Jeśli u Twojego psa zdiagnozowano któreś z powyższych schorzeń, na pewno podajesz mu odpowiednie leki. Nie zapominaj jednak, jak istotne jest odpowiednie żywienie psa z chorą wątrobą. Niewłaściwie dobrane, ciężkostrawne posiłki spowodują, że leczenie nie przyniesie rezultatu, a choroba jeszcze bardziej się rozwinie. Dlatego bardzo istotne jest, by pokarm wpisywała się w założenia diety niskobiałkowej. Wówczas źródłem energii stają się tłuszcze i lekkostrawne węglowodany. Oznacza to, że wybrana karma dla psa chorego na wątrobę musi być źródłem tłuszczów, witamin i przeciwutleniaczy. Taki produkt powinien być również lekkostrawny. Warto zatem zdecydować się na posiłki z dodatkiem dobrze trawionego indyka lub jagnięciny. Taka karma dla psa chorego na wątrobę nie będzie podrażniała chorego narządu.

Dobra karma dla psów z chorą wątrobą nie powinna zawierać białka z mięsa czerwonego, czyli wołowiny lub wieprzowiny, a także sodu, który prowadzi do wodobrzusza i miedzy, która gromadzi się w i tak obciążonej już wątrobie. Pamiętaj, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Jeżeli Twój pies jest zdrowy warto podawać mu wysokiej jakości posiłki, które dostarczą mu wszelkich niezbędnych witamin i minerałów. Dostępna w naszym sklepie karma sucha dla psa to doskonały wybór dla dorosłych osobników ras małych i dużych. Odpowiednie żywienie może okazać się wystarczającym działaniem w przypadku, gdy nie doszło jeszcze do poważnych uszkodzeń w wątrobie.

Sucha karma weterynaryjna dla psów z chorą wątrobą to nie wszystko

W przypadku, gdy Twój psiak zmaga się z bolesnymi i zagrażającymi jego życiu objawami, należy zadbać nie tylko o to, by w jego jadłospisie znalazła się sucha karma dla psów z chorą wątrobą. Choć stanowi ona pierwszy, fundamentalny krok w stronę zdrowia pupila, to nie należy zapominać o preparatach wspierających dietę chorego psa. Mowa tu oczywiście o suplementach, które warto włączyć do diety nawet zdrowego zwierzęcia. W przypadku psiaków cierpiących na schorzenia wątroby należy ich posiłki wzbogacać o witaminy z grupy B, ponieważ to one biorą udział w regeneracji tego narządu. Ponadto odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Suplementy diety dla psa DrPetCare VITAMINS, które znajdziesz w naszej ofercie oprócz witaminy B, posiadają również między innymi mangan, który bierze udział w metabolizmie białek i węglowodanów.

Aby zwierzak z uszkodzoną wątrobą nie utracił zdrowia i radości z życia, koniecznie oprzyj jego codzienną dietę o lekkostrawny pokarm. Do jadłospisu wprowadź również witaminy, które już teraz kupisz u nas w postaci otwieralnych kapsułek, których zawartość bez problemu wysypiesz do jedzenia. Dzięki temu codzienne podawanie tych suplementów będzie łatwe i szybkie. Zadbaj o zdrowie swojego pupila, dostosowując jego dietę do indywidualnych wymagań oraz zaleceń lekarza weterynarii.