Kampania "psiAktywna rodzina"
Marka COUNTRY&NATURE wraz Instytutem Matki i Dziecka oraz portalem epozytywnaopinia.pl rusza 19 września br. z kampanią edukacyjną #psiAktywnarodzina. Akcja dotyczy bezpiecznych i zdrowych relacji dziecka i psa. Eksperci kampanii poruszą tematy związane z pytaniami, jakie zadają sobie wszyscy przyszli i obecni rodzice, którzy są lub planują być, właścicielami psa.
W ramach akcji swoją wiedzą podzielą się eksperci: psycholog, pediatra, alergolog, weterynarz, dietetyk zwierzęcy oraz behawiorysta. Skupią się oni na tematach związanych ze zdrowiem oraz ułożeniem relacji między dzieckiem a psem. Artykuły oraz nagrania wideo będą publikowane na dedykowanej stronie kampanii www.drpetcare.pl/psiaktywnarodzina oraz w mediach społecznościowych. Na koniec akcji powstanie elektroniczna wersji poradnika.
Pies jest bardzo często wybierany pod presją dzieci lub dla dzieci. Szczególnie ostatni rok pokazał nam jak ważne są relacje nie tylko międzyludzkie, ale również z naszymi czworonogami. Wiele w tym czasie dowiedzieliśmy się o naszych pupilach oraz ich wpływie na nasze życie. Zwierzęta są częścią naszego życia, a zaangażowanie rodziców, otwartość oraz planowanie, są niezbędne, aby życie pod jednym dachem z pupilem było pozytywnym doświadczeniem dla wszystkich. Dziecko, które nauczy się dbać o zwierzę i traktować je z życzliwością, może otrzymać bezcenne szkolenie w nauce traktowania ludzi w ten sam sposób. Rozwijanie pozytywnych uczuć w stosunku do zwierząt może przyczynić się do poczucia własnej wartości i pewności siebie u dziecka. Dotyczy to też rozwoju opartych na zaufaniu relacji z innymi. Dobra relacja ze zwierzęciem może również pomóc w rozwijaniu współczucia i empatii.
„Tą kampanią chcemy zwrócić uwagę rodziców na różne aspekty posiadania czworonożnego przyjaciela. Wspólna aktywność to niezmiernie ważne aspekty budowania relacji w rodzinie. Pies nie jest problemem i jeśli odpowiednio się przygotujemy, wniesie do naszej rodziny wiele dobrego. Poradnik ma stanowić merytoryczną wiedzę i cieszymy się, że Instytut Matki i Dziecka podziela nasze zdanie, że warto edukować oraz dzielić się swoim doświadczeniem. Dziękuję też za wkład merytoryczny wszystkich ekspertów, którzy biorą udział w kampanii." - mówi Mariusz Wojciechowski, Prezes i założyciel Dr. PetCare, właściciela marki bezzbożowych karm COUNTRY&NATURE.
„Zdaję sobie sprawę, że nie odpowiemy na wszystkie wątpliwości rodziców, ale chociaż spróbujemy poruszyć te najczęściej powtarzające się. Liczymy, że dzięki takiej akcji wiele osób zacznie pogłębiać swoją wiedzę w zakresie dobrej i odpowiedzialnej opieki nad pupilem, która wniesie wiele dobrego do życia i aktywności całej rodziny." – dodaje Mariusz Wojciechowski.
„Instytut Matki i Dziecka jest jednostką naukowo badawczą, ale oprócz szeroko prowadzonych badań i działalności leczniczej, naszą misją jest również edukacja zdrowotna społeczeństwa oraz promocja zdrowia. PsiAktywna Rodzina to kampania kierowana do rodziców planujących powiększenie rodziny o czworonożnego członka. Swoim udziałem chcemy zwrócić szczególną uwagę na aspekty zdrowotne wśród dzieci, które najczęściej niepokoją rodziców i powstrzymują ich przed spełnieniem marzenia o psie. Nasi eksperci wypowiedzą się na temat alergii, pasożytów a także opowiedzą o pozytywnym wpływie zwierzęcia na rozwój dziecka. Mamy nadzieję, że nasz udział w kampanii rozwieje kilka wątpliwości rodziców, a także ułatwi drogę do podjęcia odpowiedzialnej decyzji." – mówi
Dr n. med. Tomasz Maciejewski, dyrektor Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie.