Jak chronić zwierzęta przed skutkami zimy?

Odzież, suplementy z olejem rybnym i dobra dieta, to niektóre ze sposobów, dzięki którym zapewnisz swojemu zwierzakowi przyjemną zimę.

Chociaż większość psów i kotów jest lepiej przystosowana do zmian pogody niż ludzie, obecność sierści nie zawsze gwarantuje wystarczającą ilość ciepła. Jeśli masz psa z rzadkim futrem lub przerzedzoną sierścią, może on potrzebować ciepłej kurtki. Koty powinny być trzymane w pomieszczeniach zamkniętych, ponieważ długotrwałe wystawienie ich na działanie niskich temperatur może spowodować hipotermię. A ta prawie zawsze kończy się śmiercią. Koty doznają obrażeń podczas prób znalezienia ciepła w samochodach i wokół nich. Trzymając je w domu, można zapobiec nieszczęśliwym wypadkom.

Przeziębienie i kaszel

Podobnie jak ludzie, zwierzęta domowe są podatne na przeziębienie i kaszel. W zimie psy mogą ciężko przechodzić infekcję górnych dróg oddechowych, co wymaga dodatkowych środków ostrożności. Unikajmy podawania im zimnej żywności lub wody. Może to nasilić przeziębienie i spowodować zapalenie płuc.

Zima i zapalenie stawów

Zima to także czas, kiedy zapalenie stawów daje o sobie znać, zwłaszcza u starszych zwierząt. Często słyszymy, że pies nie jest w stanie wstać rano z łóżka po bardzo zimnej nocy. Dotyczy to nie tylko starszych zwierząt. Również młodsze psy z dysplazją stawów biodrowych odczuwają bóle w zimie. Dysplazja stawów biodrowych jest chorobą genetyczną, która dotyka psy niektórych ras, takich jak: Labrador Retriever, Golden Retriever i owczarek niemiecki. Staw biodrowy jest źle uformowany, co prowadzi do wczesnego zapalenia stawów. W takich przypadkach zwierzęta domowe nie powinny spać w zimie na zimnej podłodze, co może tylko zaostrzyć ból. Zwierzęta, u których zdiagnozowano zapalenie stawów, i które regularnie przyjmują suplementy na stawy, mogą również potrzebować środków przeciwbólowych.

Dla zwierząt w podeszłym wieku środki przeciwbólowe mogą oznaczać poważne skutki uboczne. Aby więc utrzymać ból w ryzach, należy rozważyć zastosowanie holistycznych terapii przeciwbólowych, takich jak akupunktura. Szczególną uwagę należy zwrócić na koty, które ukrywają swoje objawy chorobowe. Jeśli zauważymy, że kot wydaje się mniej aktywny, to może to być zapalenie stawów.

A co z zimową dietą?

Dostarczenie zwierzęciu dodatkowych kalorii w celu utrzymania ciepła nie zawsze jest dobrym pomysłem. Jest to prosta droga do otyłości. Zwiększanie ilości pokarmu podczas zimnych miesięcy nie jest zalecane, ponieważ aktywność zwierzęcia i tak jest ograniczona. A co z kąpielom zwierzęta w zimie? Kąpiel powinna być ograniczona do jednego razu w miesiącu, niezależnie od pory roku. Kąpanie psa powinno odbywać się co miesiąc, w dzień, który jest stosunkowo słoneczny.

DrPetCare.pl